Tuesday, May 6, 2008

RENUNG RENUNGKANLAH

Dunia kini hura hara dengan pelbagai bentuk permasalahan yang terhasil dari sikap TIDAK PUAS HATI. Ini berlaku kerna sikap yang tak pernah mahu muhasabah pada diri. Kita lupa dunia ini adalah sebuah tempat dimana manusia akan senantiasa diDUGA. Malang sekali manusia yang kurang fahaman terhadap kehidupan itu telah menukar akan pengertian DUGAAN kepada MASALAH. Apakah dugaan dan masalah itu mempunyai pengertian yang sama? Dugaan adalah UJIAN dan masalah pula merupakan AZAB yang mana ianya akan mengganggu JIWA.

Mari kita sama sama renungkan akan sikap yang timbul dikalangan pemimpin dan masyarakat Malaysia selepas PRU12. Sebelum Tun M meletakkan jawatan sebagai PM ramai beranggapan bahawa BN akan menerima kekalahan yang teruk jika Tun M terus memerintah lalu diserahkan jawatan itu kepada Pak Lah pada 2003. Sebelum Tun M meletak jawatan, dendam rakyat terhadap pemerintah sudah pun terpahat pada ketika itu diatas pelbagai bagai isu ketika pemerintahan Tun M seperti PERWAJA, BMF, KUASA RAJA RAJA, BAHASA, MEMALI dan pelbagai lagi. Isu isu ini akhirnya lenyap. Kemudian kuasa PM berpindah pula ketangan Pak Lah. Pada PRU12 ketika Pak Lah menerajui negara, beliau telah diberi kemenangan besar malah mencatatkan satu rekod kemenangan yang terbesar dalam sejarah pilihanraya. Kenapa berlaku demikian?

Pada ketika itu Pak Lah disangka Mr. CLEAN. Beliau dianggap sebagai satu tokoh terbilang dalam soal AGAMA kerana beliau adalah cucu Tok Wali dan juga anak kepada tokoh agama yang disegani. Rakyat berbangga dengan DAMAI ABADI yang disampaikan Pak Lah pada awal pemerintahannya yang akhirnya menimbulkan pelbagai persoalan apabila diperkenalkan pula ISLAM HADARI. Disini bermulalah keraguan masyarakat Islam terhadap kefahaman yang ada pada Pak Lah. Masalah sosial dikalangan remaja meningkat dengan begitu hebat sekali. Apakah ini HADARI? Keraguan pada Pak Lah bertambah tambah hebat apabila setelah muncul Khairy didalam kehidupan Pak Lah. Dahulunya rakyat juga tahu bahawa Khairy adalah kekasih kepada anak Anwar. Apabila Anwar sangkut, Khairy terus tukar kapal. Apakah matlamat budak Khairy ni? Sekarang matlamat Khairy dah tercapai. Setelah menerima kekalahan teruk pada PRU12, Khairy terus hilang publisiti. Kenapa?

Siapa Anwar? Siapa Pak Lah yang membebaskan Anwar dan Siapa Khairy yang menyambut Anwar dipintu penjara? Diatas arahan siapakah mereka ini bertindak? Renung renungkanlah? Apakah matlamat utama para pejuang UMNO? Pak Lah pernah menggunakan ayat ini ketika berlaku peristiwa Al Ma unnah, JIKA SAYA MENJADI MENTERI YANG BERSANGKUTAN INSIDEN TERSEBUT MAKA SAYA AKAN LETAK JAWATAN. Sekarang macam mana?

Pak Sheikh Anwar sebelum dihukum pernah disembahyang hajat oleh umat Islam seluruh dunia, dimasjidil haram akan tetapi tidak dikabulkan. Apakah salah beliau terhadap Agama, Bangsa dan Negara sehingga azab Tuhan didatangkan sedemikian? Kita umat Islam percaya bahawa segala azab yang menimpa diri kita adalah KIFARAH dari Tuhan. Kenapa teguran itu didatangkan kepada Anwar? Siapa Anwar dalam menegakkan AGAMA, Bangsa dan negara? Apakah kita manusia sudah tidak perlu pada KEREDHOAN ALLAH SUBHANAHUWATA'ALA? Renung renungkanlah dengan terperinci akan sikap dan hala tuju para pemimpin kita. HENTIKANLAH SIKAP SUKA MENGANDAI DAN BERPIJAKLAH DIBUMI YANG NYATA!!!!








3 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

Saya tak faham apa maksud di semua soalan u..

Bagilah jawapannya..
Saya nak tahu jugak, kenapa ;-)


Suara Baru Pemuda ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.
UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.